janúar 14, 2006

Illustratie 1 - deel I

Ik ben nu tweedejaars student en heb in het afgelopen anderhalf jaar redelijk wat opdrachten moeten maken. De meeste opdrachten voor school uiteraard, maar ook een paar kleine opdrachten buiten school om. Ik wil nu proberen wat meer buiten school om te werken, vind die uitdaging wel leuk en volgens mij is die ervaring wel belangrijk als je een leuke stageplek wilt krijgen (eind volgend jaar). Ben daar dus een beetje mee bezig op het moment, vandaar ook deze site. Maargoed, ik ga nu denk ik maar even wat van mijn werk van vorig jaar posten. Niet alles, want ik ben niet over alles even tevreden, maar hier volgt in ieder geval wat werk van mijn eerste jaar aan de hku. (als je toch meer (oud) werk wilt zien, foto's, schetsjes enzo kun je die op dit adres vinden -> http://tumbling-down.deviantart.com )

Schoolopdrachten:


#1: In het eerste jaar moesten we als jaaropdracht een oud boek kopen en daar wekelijks twee pagina's van volkliederen/plakken/tekenen enz. Je mocht van alles doen, zolang je maar iedere week weer twee pagina's af had. Dit werd het Beeldende Reisboek genoemd en het begon leuk, maar op een gegeven moment werd het alleen maar vervelend en een sleur. Maar daar zijn we gelukkig mooi vanaf nu! Dus nu de hoogtepunten uit mijn eigen persoonlijke Beeldende Reisboek. oeh.

IBB:


















Herfstbladvisjes:


Brand!:


RIP Superman:


spot the monkey!:




#2: acrylverf-oefeningen.

- dagdromer. acryl verf en inkt.


- zwerfkatten. acryl.



#3: Voor het vak 'verbeelding' (mijn lievelingsvak in het eerste jaar) moesten we eerst aan de slag met houtskool, heel fijn om mee te werken, ook heel vies, dat wel, maar er kan niet veel misgaan met houtskool het ziet er altijd wel goed uit, vind ik dan. Met kleuren moet je toch veel beter opletten, dat het niet teveel gaat vloeken, of dat sommige gedeeltes van het schilderij minder sterk worden enz. Vandaar dat ik het liefst zwart/wit werk, hoewel een extra kleurtjer erbij vind ik dan wel vaak leuk. Maargoed, hier een paar tekeningen die ik gemaakt heb tijdens die lessen.











#4: Voor het vak 'waarneming' moesten we allerlei objecten natekenen (met houtskool en/of potlood) van schoenen tot boomtakken en vaatdoeken. Niet mijn lievelingsvak (beetje saai af en toe) maar wel nuttig.







#5: Mijn lievelingsopdracht van vorig jaar was volgens mij wel het scraperboarden. Scraperboard-techniek houdt in dat je een stuk karton met een soort zwarte verflaag erop hebt, en met een pennetje kras je die verflaag weg, en houd je witte lijnen over. Je werkt dus in negatief en het heeft een erg cool effect. Opdracht heette 'Nachtmerrie'.

Oefening: Fruit na'scraper'en



Nachtmerrie:





Volgende keer deel 2...

0 Comments:

Skrifa ummæli

<< Home